woensdag 7 november 2012

Wadbeleving


Dinsdagochtend MS Oerd, op weg naar Ameland. Het is redelijk druk op de boot. Ik tref een paar bekenden bij de poortjes. Ouders van een oud klasgenoot van mij. Het gaat allemaal niet vlekkeloos. Het is voor velen nog wennen aan dat nieuwe systeem. Ze komen voor de kunstmaand. Elk jaar vaste prik krijg ik te horen.

De veerboot meert aan, passagiers stappen uit. De hekken gaan open en de reizigers gaan, zoals gewoonlijk, met vlotte stappen richting de ingang van de veerboot. Op naar Ameland, maar eerst op zoek naar een vrij plekje bij het raam. Voor velen toch de mooiste zitplaats om tijdens de overtocht het wad te kunnen zien.

Zelf ga ik richting dek. Onderweg naar Holwerd was het vriendelijk herfstweer, een bescheiden zonnetje erbij. Ik schat in dat het een goed plan is. Op het dek weet ik het zeker. Wel ben ik 
enigszins verbaasd. Ik ben alleen. Er is verder helemaal niemand. Natuurlijk vind ik dat niet erg. Heerlijk eigenlijk, maar wellicht wel een gemiste kans voor anderen.

  




 





Geen opmerkingen: