zaterdag 9 juni 2012

Poppeslokje bij Ameland in Zicht

Gisteren was ik op uitnodiging bij het poppeslokje van Ameland in Zicht. Een nieuwe glossy van, voor en over Ameland. Initiatiefnemer is Henk Huizinga van Restaurant het Baken en ook eigenaar van het nieuwe restaurant Boerenbont. Een gezellige middag en geweldig om een aantal mensen eindelijk persoonlijk te ontmoeten. De mensen achter een mailtje, website, blog of profielfoto van twitter. En wat een fijne warme club. Heerlijk.

Terug op de boot heb ik tijd om rustig door de glossy heen te bladeren. De eerste signalen die we tijdens de presentatie hoorden waren positief en enthousiast. Nieuwe ideeën en tips voor een volgende editie werden al gedeeld. Inspiratie genoeg. Henk was zichtbaar blij en ontspannen, maar zelf heb ik het idee dat hij en zijn gezin dit weekend pas werkelijk beseffen dat er een kindje is geboren.    

Ik kan ook niet anders zeggen dan dat het een prachtig blad is geworden met veel Ameland beleving. De mooie foto’s van Jantina Scheltema en een scherp oog voor vormgeving van Mark Kiewiet geven het blad zeker een glossy uitstraling. De verhalen zijn mooi en tijdloos. Mijn complimenten, ook gezien het tijdsbestek waarin één en ander is gegaan. Een staaltje topsport van deze Ameland in Zicht- crew. 

De vraag die mij vooral werd gesteld gistermiddag was: ‘’ Ben jij ook betrokken geweest bij het magazine of ben je familie?’’. Enthousiast over dit initiatief had ik een aantal weken geleden aangeboden iets voor Ameland in Zicht te betekenen. En dat werd positief ontvangen. Gisteren kreeg ik zelf het eindresultaat onder ogen. Drie stukken van mij in blogstijl geschreven, vanuit eilandgevoel. De crew bleek enthousiast en ik hoop de lezers ook.  

Schrijven deed ik al langere tijd. Nu vooral in blogvorm en het schrijven van uitéénlopende teksten voor websites. Dit doe ik vanuit mijn eigen bedrijf. Maar eerder als redacteur van o.a. het ledenblad Dichterbij van de Rabobank en mijn rol als webbeheerder van het intranet en de lokale website van deze bank. Artikelen over inspirerende ideeën, regionale initiatieven, lokale ondernemers, financiële zaken, maatschappelijk verantwoord ondernemen en evenementen. Echt super om te doen.  

Regelmatige bezoeker van de Waddeneilanden was ik al. Vooral Texel, Terschelling en Ameland. Je kan wel zeggen dat ik een warm hart heb voor de wadden en heel eerlijk gezegd ben ik gewoon verslaafd.  Maar ok, er zijn ergere verslavingen toch? Sinds februari 2011 heb ik mijn gevoel en hart gevolgd en besloten ook mijn werk te koppelen aan dit prachtige natuurgebied. Weg uit de commerciële wereld en de natuursector in.  Dat geeft even onzekerheid, maar ik heb er geen moment spijt. Fijn dat de kans zich aanbood. Een hele andere wereld instappen is verfrissend en geeft nieuwe energie. Werken voor het wad, met een groen hart, maar met een commerciële achtergrond. Met mijn persoonlijke drive om te verbinden en de wens om mijn liefde voor het wad door te mogen geven. De schoonheid, de kracht, de kwetsbaarheid van het gebied en natuurlijk de ontmoetingen met prachtige mensen met mooie duurzame en lokale initiatieven.    

Ik ben blij met mijn eerste bijdrage in de Ameland in Zicht. Leuk om te doen en wie weet vaker. Bedankt crew, bedankt Henk. En vooral fijn om zoveel mooie nieuwe mensen te leren kennen. Tot ziens Ameland!

Voor meer informatie over Ameland in Zicht. Ga naar:
www.amelandinzicht.nl

Geen opmerkingen: